MARTINA ŠTANCLOVÁ | Chyba je kamarád aneb jiné vzdělávání? | Jaké chceš Česko

Martina Štanclová je úžasná ředitelka základního stupně Kouzelných škol. Učí hlavně Montessori metodou a moje dcerka nyní končí první třídu.

Na základě zkušeností s komunikací asi s 10ti řediteli alternativního vzdělávání byla a je Martina nejpřirozenější a hlavně hledá řešení. A nejen to, hlavně je schopná najít správnou míru sebereflexe a zároveň děti podněcovat ke zvídavosti. No, spíš jim tu zvídavost nevzít, ale nechat a umět jí podpořit.

– Je to o tom, že má vždy pro všechny děti dveře do ředitelny otevřené. Bere je jako parťáky.

– Učí se vzájemně, že chyba není špatně. Je to možnost se poučit.

– Učitel jde příkladem, což je základ.

– K pravému pocitu mám právo a pravé zodpovědnosti. Jak k tomu dojít.

– Možnosti a volba toho, jak na věc budeme nahlížet. Děti mají spoustu možností pro pochopení situací kolem nich.

– Pedagogika je vede k tomu, že lidé mají odlišné názory.

– Žijeme tady nezralé vztahy, kdy my řekneme dětem, tak to bude a ony nemají možnost na toto reagovat.

– Děti si sami vytvořily petici na základě jednoho rozhodnutí vedení školy.

– Paní ředitelka má otevřené dveře. Má před nimi plakát s holčičkou, kde je napsáno: Jsem chyba a budu Tě učit. Děti chodí jen tak na návštěvu.

– Ženský i mužský princip ve škole. Občas našemu systému chybí mužský vzor.

– Cykličnost. Na ženy jsou kladeny stejné nároky jako v jiných fázích. Červený náramek.

– Chybí v české politice ženy. Ale pravé ženy v jejich ženě. Je těžké, aby žena nezůstala v mužském principu. Je tu větší nárok na ženu. Ubližuje sobě samé pokud musí být v mužském principu.

– Když není žena v práci, tak si vytvářet ten svůj ženský svět. Aby neztratila svojí ženu. Aby si také vážila muže v tom jeho muži.

– Muži existují, jsou úžasní. Ale nebyli učeni citům. To kluci měli těžší ve výchově. Chlapi nebrečí…

– Učit muže, že můžou být naštvaní, náladoví, nasr.ní.

– Petře, mám Tě velmi ráda, mám tvůj smysl pro humor, ale tvoje chování je pro mě naprosto nepřijatelné. Popíšu ten čin, který se mi nelíbí v danou chvíli.

– Nehodnotíme.

– Co děláme, když nás něco nebaví? A pak se divíme, že ve školách děti ruší 🙂

– Děti ví, jak to vypadá, když něco nebaví rodiče.

– Děti však ruší proto, že nemůžou odejít z té hodiny.

– V Montessori děti odejít můžou. Prostě potřebují vypustit.

– Děti pak nepracují pouze v lavici. Mají své pracovní prostředí, takové, jaké si chtějí vytvořit.

– Děti ze standardního školství nemůžou prezentovat své názory. To je učíme, musí papouškovat to, co jim řekneme.

– Děti nejsou učeni cítění.

– Slovy můžeme odargumentovat cokoliv. Zatímco city musíme procítit.

– Jak se vlastně cítíš? To je jiná kvalita prožití. Učíme je to.

– Škola nejde dělat ONLINE

– Učíme se skrze vztahy, jsme vztahové bytosti.

– Mám právo na vše bez toho, abych něco udělal.

– Toto tělo je náš skutečný domov. O auto se staráme, ale o naše tělo ne. Proto učíme děti, aby se děti o své tělo staraly.

– SVOBODA. To je to nejdůležitější. Nyní spousta lidí má větší svobodu než my jako podnikatelé.

– Svoboda. Svoboda musí vést k zodpovědnosti. Jak se to děti naučí? Učíme děti dívat se jinam. To, aby děti viděly i to, že lidé žijí i v jiných systémech.

– Děti můžou udělat úkol, kdy chtějí. Mají na to týden. To, kdy to udělají je na nich. Ten úkol se musí vrátit.

– Učitelé nemůžou chtít po dětech to, co sami nedělají.

– O vzteku se málo mluví. Co je důvodem vzteku. Snažíme se zjistit, co ten vztek způsobilo.

– Okamžitě se uklidni:-) A la 4 dohody.

– Zpětná vazba. Hodně zdravé pro to, abychom si uvědomili, že nejsme dokonalí.

– Syndrom Boha.

– Vytvoříme si obraz o sobě samém.

– Obejmout své „démony“.

– Jak vypadá tvůj vztek?

– Jsme naučení se ovládat.

– Dovolit si ventilovat svůj vztek. Zdravě zpracovávat své emoce.

– Chci Ti říct, že mě tvé chování „sere“.

– Debatovat. Vedeme dialog.

– SBLIŽUJÍ ROZDÍLNOSTI NÁZORŮ.


Tohle je moooc zajímavý rozhovor. Těšíme se na to až ho zveřejníme. Jsme vděční, že jsme Martinu mohli do #jakechcescesko pozvat.

#mluvimeotom #kouzelneskoly #martinastanclova #jakechcescesko #silahotentota #slusnostsivzitnenechame #slusnostfrci #davejber #osobnirozvoj

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *